Banner 980x90

Dzelzceļa tīkla elektrifikācijas darbi plānoti arī Ogres novada teritorijā

19. februārī Ogres novada domes sēdē deputāti akceptēja VAS "Latvijas dzelzceļš" paredzētās darbības "Esošo publisko, stratēģiskās nozīmes dzelzceļa līniju elektrifikācija" Ogres novadā, pilsētas informācijas portāls Ogre24.lv uzzināja Ogres novada pašvaldībā.

Pašvaldībā tika saņemts VAS "Latvijas dzelzceļš" iesniegums, kurā izteikts lūgums akceptēt VAS "Latvijas dzelzceļš" paredzēto darbību "Esošo publisko, stratēģiskās (valsts) nozīmes dzelzceļa līniju elektrifikācija" Ogres novada teritorijā.

Plānots, ka Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija dos pozitīvus ieguvumus Latvijas sabiedrībai, samazinot vides piesārņojumu, ko rada dīzeļdegvielas izmeši, un palielinās Latvijas tranzīta satiksmes nozares konkurētspēju, jo ļaus saglabāt konkurētspējīgas cenas kravas transportam pa dzelzceļiem.

Elektrifikāciju plānots veikt dzelzceļa Austrumu – Rietumi koridorā, ar elektrificētām dzelzceļa līnijām savienojot lielākos dzelzceļa mezglus: Daugavpili – Krustpili – Jelgavu – Tukumu – Ventspili; Rēzekni – Krustpili – Rīgu – Tukumu, kā arī Rīgu – Jelgavu un Rīgu – Skulti. Esošajās elektrificētajās dzelzceļa līnijās tiks veikta gaisa kontakttīklu sistēmas rekonstrukcija, neelektrificētajās – jaunas gaisa kontakttīklu sistēmas izbūve, vienlaicīgi tiks izbūvētas nepieciešamās Vilces jaudas apakšstacijas (turpmāk tekstā VJA), kas gan Ogres novada teritorijā nav paredzētas.

Paredzētās darbības ietvaros Ogres novadā plānota gaisa kontakttīklu būvniecība vai renovācija. Darbi tiks veikti uz esošās dzelzceļa zemes klātnes, izmantojot specializētu būvniecības vilciena sastāvu, bet staciju teritorijās specializētu tehniku, nodrošinot to, ka nav nepieciešama būvniecības tehnikas pārvietošanās pa dzelzceļa zemes nodalījuma joslu vai paralēli tai, nav jābūvē jauni pievedceļi, būvmateriālu un atkritumu īslaicīgas glabāšanas teritorijas. Līdz ar to paredzētie darbi, kas saistīti ar gaisa kontakttīklu izbūvi, neietvers zemes klātnes teritorijas paplašināšanu vai jebkādas darbības ārpus dzelzceļa zemes klātnes.

Lai samazinātu iespējamo ietekmi uz sabiedrību un diskomfortu, ko iedzīvotājiem rada troksnis, veicot būvdarbus un pārvadājot rekonstrukcijas darbiem nepieciešamos materiālus, tehniku un radušos atkritumus, būvniecību plānots veikt darba dienās, dienas laikā plkst.7 - 19.

Ietekmes uz vidi novērtējuma procesā netika konstatētas tādas negatīvas ietekmes uz vidi, kas pārsniedz Latvijas normatīvajos aktos noteiktas robežvērtības, neatbilst noteiktajiem aprobežojumiem vai rada būtisku nelabvēlīgu ietekmi uz vidi, tai skaitā cilvēku veselību, īpašumu, dabas vai kultūrvēsturiskajām vērtībām.

Kā viens no būtiskākajiem ilglaicīgajiem vides aspektiem tiek atzīts izmešu gaisā būtisks samazinājums, kas radīs ilglaicīgu, būtisku, pozitīvu ietekmi uz vides stāvokli, it īpaši elektrificējamo dzelzceļa līniju tiešā tuvumā.

Papildus tam elektrifikācija samazina piesārņojuma emisiju ūdenī, augsnē, virszemes un pazemes ūdeņos, jo elektrolokomotīves ir tīrākas, tiek novērsti arī iespējamie dīzeļdegvielas izlijumi sliežu tuvumā, tiek novērsts augsnes un ūdens piesārņojums ar dīzeļlokomotīves izmešos esošajām cietajām daļiņā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)