Banner 980x90

Ikšķilē notiks starptautiska pieredzes apmaiņa darbā ar skolēniem ar uzvedības traucējumiem

Valmiera, 16.marts, LETA. No 20.marta līdz 24.martam Ikšķiles Brīvajā skolā viesosies pedagogi no Portugāles, Itālijas, Francijas, Rumānijas, Turcijas, Polijas un Lietuvas, lai piedalītos "Erasmus+" programmas ES līdzfinansēta projekta "Europe for Inclusion" mācību vizītē, aģentūru LETA informēja Brīvās skolas pārstāve Evita Rudzīte.

Mācību vizītes atklāšana notiks pirmdien, 20.martā, Tīnūžu kultūras namā, piedaloties arī Ikšķiles pašvaldības pārstāvjiem.

Ikšķiles Brīvajā skolā gandrīz 40 ārvalstu viesiem būs iespējams iegūt gan praktiskas, gan teorētiskas zināšanas par tēmu "Skolēni ar uzvedības traucējumiem". Plānojot Eiropas valstu pedagogu uzņemšanu, Ikšķiles Brīvās skolas kolektīvs iedvesmojies no savas ikdienas pieredzes un skolas filozofijas. Projekta dalībniekiem būs iespēja vērot mācību stundas, pašiem izmēģināt dažādas terapijas metodes - kustību terapiju, drāmas terapiju, mākslas terapiju - , lai labāk izprastu, kā tās darbojas un var palīdzēt. Pieredzes apmaiņā pedagogi dosies arī uz citām izglītības iestādēm, apmeklēs Autisma biedrību un klausīsies zinošu speciālistu lekcijas. Visas nedēļas garumā mācību vizītes dalībniekiem būs iespējams apgūt arī dažādas latviešu amatu prasmes, svinēt Lielo dienu, restorāna vakarā baudīt skolas pavāres gatavotos veģetāros ēdienus un izdancoties latviskos dančos.

"Alternatīvo skolu priekšrocība un pienesums izglītībai kopumā ir tas, ka spējam ātrāk kā lielas skolas mobilizēties un izmēģināt jaunas pieejas un metodes, lai pēc tam dalītos pieredzē ar citiem. Mums ir patiess prieks piedalīties šajā projektā, jo varam mācīties no labajiem piemēriem, iepazīt un pielāgot ārvalstīs gūto pieredzi mūsu skolas videi, kā arī sniegt savas zināšanas pārējiem projekta dalībniekiem," stāsta Ikšķiles Brīvās skolas vadītāja Kristīne Liberta.

Pirmā mācību vizīte notika 2014. gadā. Ikšķiles Brīvās skolas pedagogi projekta laikā guvuši pieredzi Itālijas, Portugāles, Francijas, Rumānijas, Lietuvas un Polijas izglītības iestādēs. Katrā valstī tika gūta pieredze par to, kā iekļaut bērnus skolas vidē, ja tiem nepieciešama kāds speciāls atbalsts. Tika diskutēts par jautājumiem, kā padarīt izglītību pieejamu bērniem un to, cik lielā mērā nepieciešams skolai sadarboties arī ar vecākiem, pašvaldību un valsti šo jautājumu risināšanā.

Projekta noslēgumā plānots izveidot mājas lapu, kurā tiks ievietots apkopojums ar metodēm un stundu aprakstiem, kā strādāt ar bērniem un jauniešiem ar emocionāliem un uzvedības traucējumiem, kā veicināt atmiņu un uztveri u.tml.

Projekta "Europe for Inclusion" galvenais mērķis ir Eiropas valstu sadarbība, uzlabojot pieeju un metodoloģiju jauniešu ar uzvedības traucējumiem iekļaušanā izglītības iestādēs.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)