Neformālā riepu terminu vārdnīca

Nezinātājs pat nenojautīs, ka patiesībā automašīnu riepu iegāde, riepu maiņa un serviss ir vesela pasaule, kur ir savas problēmas, savi noteikumi un, protams, arī savi termini, kas jāzina, lai šajā pasaulē iekļautos un orientētos. Lūk,neliels ieskats šīs pasaules valodā ar neformāliem, neakadēmiskiem terminu skaidrojumiem! 

Akvaplanēšana. Visu autovadītāju bieds! Situācija, kad mašīna, braucot pa slapju ceļu, kļūst nekontrolējama it kā būtu uz gluda ledus. Lai izvairītos no šīs nejaukās parādības, pirmkārt, slapjā laikā nevajadzētu pārspīlēt ar braukšanas ātrumu, otrkārt, dot priekšroku jaunām, nevis lietotām riepām, un, treškārt, riepām jābūt labi piepumpētām. 
Ātruma indekss. Vēl viens svarīgs cipariņš. Šis parāda lielāko ātrumu, pie kura riepa nezaudēs savas labās īpašības. Ja šis ātrums tiek pārkāpts, ir liels risks, ka riepa zaudēs nepieciešamo kontaktlaukumu ar ceļu, un tad mašīna var kļūt nekontrolējama. 
Balansēšana. Riepu noturēšana līdzsvarā. Ļoti būtiska lieta, lai gādātu par drošu braukšanu, tāpēc riepu servisos to parasti profilaktiski pārbauda katru reizi, kad mašīnai tiek mainītas riepas. 
Iekšējais spiediens. Būtisks faktors, no kā atkarīga gan riepu ilgstoša kapošana, gan ziemas riepu kvalitāte. Par konkrētās riepas ieteicamo spiedienu parasti informācija ir atrodama tabuliņā, kas ielīmēta mašīnas durvīs. Svarīgi! Riepu spiediena pārbaude ir jāveic regulāri, turklāt tas jādara arī rezerves ritenim!
Karkass. Riepas "ķermenis", kas sastāv no gumijas slāņiem. Tas ir elements, kas nosaka riepas izturību un elastību. 
Nobraukums. Riepas "darba stāžs" – jo lielāks nobraukums, jo vairāk riepa bijusi aktīvā darbībā. 
Protektors. Sintētiskā un dabiskā kaučuka materiāls ir atbildīgs par riepas saķeri ar ceļa virsmu. Tas gādā arī par stabilu un vienmērīgu mašīnas vadīšanu.
Slodzes indekss. Neliels cipariņš ar lielu nozīmi. Proti, tas parāda, kāda ir maksimālā vienas riepas kravnesība. Šis rādītājs atrodams gan uz pašas riepas, gan automašīnas tehniskajā informācijā. 
Valcēšana. Procedūra, kas attiecas uz riepas diskiem, – patiesībā tā ir disku taisnošana. 
Vilktspēja. Nē, šis nav rādītājs tam, cik daudz kravas mašīna spētu pavilkt. Šis ir novērtējums tam, cik labi mašīnai veicies "eksāmenā" ar bremzēšanu uz slapja ceļa. Par to mašīna ir nopelnījusi arī atzīmi, kur A apzīmē ļoti labu veikumu, B – vienkārši labu, bet C – vidēju. Kāpēc nav apzīmējuma sliktai vilktspējai? Tāpēc, ka mašīnai ar tik "nesekmīgām" riepām uz ceļa nav vietas!