Ogrē diskutēs par Latvijas pedagogu konkurētspēju
30.augustā plkst.10.00 Ogres novada kultūras centrā notiks seminārs un diskusija "Konkurētspējīgi pedagogi = konkurētspējīga izglītība", kurā Ogres, Ikšķiles, Ķeguma un Lielvārdes novada pedagogiem, pašvaldības izglītības speciālistiem, uzņēmējiem un citiem izglītības procesā ieinteresētajiem būs iespēja izteikt savu viedokli par pedagogu darba kvalitāti, profesijas prestižu, pedagogu darbam nepieciešamo atbalstu un Eiropas Sociālā fonda (ESF) projekta "Pedagogu konkurētspēja izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" īstenošanu, līdzšinējiem rezultātiem un ietekmi uz izglītības kvalitāti.
Šī ir jau otrā diskusija no cikla, kas turpināsies vēl astoņās Latvijas pilsētās. Iepriekšējā diskusijā notika 2010.gada 23.augustā Talsos, kuras laikā tika paustas atziņas, ka izglītība ir stabila joma, pedagogi ir mūsdienīgi un konkurētspējīgi, izglītības sistēmas attīstība jābalsta dažādu nozaru sadarbībā, pedagogiem nepieciešams ne tikai finansiāls, bet arī morāls un metodisks atbalsts.Diskusijas laikā pedagogi pauda viedokli, ka pedagogu profesijas prestižs nav vienāds visās Latvijas vietās, to lielā mērā ietekmē izglītības iestādes prestižs, kā arī gan materiāltehniskā, gan emocionālā darba vide. Izskanēja arī atziņa, ka, gaidot atbalstu, pedagogi rada iespaidu, ka ir atkarīgi tikai no ārējiem faktoriem, tāpēc pedagogiem pašiem ar arodbiedrību atbalstu ir aktīvāk jāiesaistās savas profesijas prestiža celšanā. Tāpat izskanēja viedoklis, ka Latvijas sabiedrība iespējams pārvērtē jauno speciālistu, tajā skaitā jauno pedagogu lomu, taču gados vecāko pedagogu pieredze bieži vien ir izglītības kvalitātes svarīgs priekšnoteikums, turklāt skolēniem un vecākiem jādod iespēja vērtēt pedagogu darba kvalitāti. Tika diskutēts arī par jautājumiem, kuriem nepieciešami risinājumi - pedagogu tālākizglītības iespēju nodrošinājums atbilstoši normatīvos noteiktajām prasībām, darba vides sakārtošana, pedagogu darba kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešana, mentora - jauno skolotāju darbā ievadītāja - un skolotāja palīga ieviešana u.c.
Diskusijā Ogrē piedalīsies Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāra vietniece nozares politikas jautājumos Kristīne Vāgnere, ESF projekta "Pedagogu konkurētspēja izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" vadītāja Evija Papule, kura informēs par līdz šim sasniegtajiem projekta rezultātiem un īstenošanas gaitu. Stratēģiskās analīzes komisijas priekšsēdētājs PhD Roberts Ķīlis diskusijas ietvaros iepazīstinās ar prezentāciju par darba tirgus un izglītības pieprasījuma un piedāvājuma attīstības tendencēm tuvākā un tālākā nākotnē Latvijā.
Diskusijas gaitā vairāk kā 80 pedagogi darba grupās izteiks savu viedokli par pedagogu darba kvalitāti, profesijas prestižu, pedagogu darbam nepieciešamo atbalstu un ESF projekta "Pedagogu konkurētspēja izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" īstenošanu. Ņemot vērā, ka ESF projekts "Pedagogu konkurētspēja izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" turpināsies vēl gandrīz 2 gadus, IZM ir svarīgi uzklausīt pedagogu viedokļus un sekmēt tādu projekta īstenošanu, lai skolotājiem nodrošinātu pēc iespējas lielāku ieguvumu un nepieciešamo atbalstu, tādējādi sekmējot pozitīvas pārmaiņas izglītības sistēmā.
Diskusijās izteiktie viedokļi tiks apkopoti un izvērtētas iespējas tos ieviest gan saistībā ar projekta īstenošanu, gan plašākā izglītības politikas veidošanas procesā, piemēram, pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanā.
Plānots, ka ap 1000 diskusiju dalībnieku piedalīsies aptaujā, kas sniegs ieskatu pedagogu viedokļos par dažādiem izglītības sistēmas aspektiem. Diskusijās pausto viedokļu apkopojums, aptaujas rezultāti, kā arī cita ar diskusijām saistītā informācija būs pieejama IZM mājaslapā www.izm.gov.lv un projekta mājaslapā www.esf-pedagogiem.gov.lv.
Diskusijas notiek ESF projekta "Pedagogu konkurētspēja izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" ietvaros. Projekta īstenošanu IZM uzsāka 2009./2010.m.g. sākumā un līdz šim īstenotas jau divas projekta kārtas, kurās kopumā iesaistījušies un atbalstu saņēmuši 12 372 pedagogi. Uz sarakstu